مدلهای سقف شیروانی ساده

مدلهای سقف شیروانی ساده

انواع مدل های سقف شیروانی ساده ویلایی


مدلهای سقف شیروانی ویلایی ساده بر اساس تعداد شیب آن نام گذاری می گردند. از مهم ترین بخش های ویلا سقف شیروانی آن میباشد که تنها کاربرد فوق العاده مهمی دارد میتوانید با سقف شیروانی ویلایی خود خانه خود را از بقیه خانه های دیگر جدا کنید و شکل و ظاهر متفاوتی داشته باشید به طوری که برای همه منطقه به صورت شاخص باشید و برای آدرس دهی از ویلای شما استفاده کنند و به طور کلی این سازه درکنار مزایای بسیار زیاد روی قیمت ویلای شما بسایر تاثیر دارد در ادامه بررسی انواع طرح های سقف شیروانی ویلایی می پردازیم و امیدواریم به این طریق گامی هر چند کوچک در راستای انتخاب سقف مدنظر مشتریان عزیزمان برداریم و در حد توان کمکی به همکاران عزیزمان در راستای ایده پردازی طراحی سقف انجام دهیم.

سقف شیبدار ویلایی دو شیب یا هشتی


به مدلی از سقف شیبدار که آبریز آن به دو سمت مخالف هم هدایت شود، سقف دو طرفه یا دو شیب اطلاق می گردد. از مزایای سقف شیروانی دو شیب، امکان استفاده از همه متریال موجود در بازار است. تایل های سنگ ریزه ای ، شینگل ، تایل های طرح سفال، تمامی طرح های ورق فولاد مبارکه، تایل های پلی لین، روف پانل و ساندویچ پانل متریالی هستند که بدون پرت کار، کارایی خوبی روی سقف دو شیب دارند. استفاده از باکس کناری یا فلاشینگ در لبه های طرفین سقف، جهت جلوگیری از ورود باد و گرد و غبار و همچنین برای زیبا سازی فرم سقف الزامی است.

سقف شیروانی چهار شیب یا چهار طرفه


سقف شیروانی چهار شیب، بهترین و قدیمی ترین مدل سقف شیرانی است. برای جلوگیری از هدر رفت مقدار مصرف ورق در طرح های سقف چهار شیب، بهترین گزینه جهت پوشش این سقف ها، تایل های سنگریزه ای و در مرحله بعد، شینگل و طرح سفال می باشد. سفال طبرستان نیز در سقف های چهار شیب قابل استفاده است، اما بهتر است جهت اطمینان از آب بندی زوایای برش خورده، ابتدا یک عایق با ورق مخصوص آب بندی اجرا و سپس قطعات تیزه گرد نصب شود.

این طرح به سه دلیل عمده، بیشتر از سایر طرح ها توصیه می گردد:

1) از چهار سمت، بنا دارای زیبایی بصری و نمای یکسان است.

2) سطح خروجی آبریز پشت بام به چهار طرف تقسیم می شود و حتی در زمان تجمع برف در لبه شیروانی، وزن برف بین همه دیوارها و ستون ها تقسیم می شود.

3) وزش باد هیچ آسیبی به این سقف نمی رساند چراکه سطح اصطکاک باد بر روی شیروانی یا کنار های ساختمان به حداقل می رسد.

مدلهای سقف شیروانی ساده

سقف شیروانی ارزان قیمت
سقف شیروانی یک طرف شیب

سقف شیروانی ساده یا همان سقف شیروانی سنتی، شیوه‌ای سنتی و رایج در ساخت و ساز قدیمی است. این نوع سقف از چوب و سفال ساخته شده است و به صورت مستطیلی یا مربعی شکل است. در این نوع سقف، قسمت‌های چوبی سطح داخلی سقف را تشکیل می‌دهند و برای محکم شدن و بسته شدن فضای بین این قسمت‌ها، از سفال یا مواد دیگر استفاده می‌شود.

از دیگر ویژگی‌های مدلهای سقف شیروانی ساده می‌توان به طراحی ساده و کلاسیک، استحکام و مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی و قابلیت تعمیر و تغییر ساده اشاره کرد. امروزه نیز در برخی ساختمان‌ها، سقف شیروانی ساده هنوز استفاده می‌شود.


طرفداران خودش را دارد و البته سقف شیروانی ساده زیبایی خاص خودو طرفداران خاص خود را دارد و در این مقاله به معرفی مدلهای سقف شیروانی فلزی و انواع سقف شیروانی فلزی می پردازیم و بهترین سقف شیروانی ویلا را به حظورتان معرفی میکنیم البته سقف شیروانی فلزی انواع مختلفی داردکه دراین مقاله به انواع سقف شیروانی فلزی وبهترین سقف شیروانی فلزی وجدیدترین سقف شیروانی فلزی راحضورتان معرفی می کنیم.

انواع سقف شیروانی فلزی


1-سقف شیروانی فلزی ذوزنقه ای

2-سقف شیروانی فلزی سینوسی

۳-سقف شیروانی فلزی شادولاین

به دلیل داشتن دوموج سینوسی بزرگ چند موج کوچک بین آنها ازقدیم به ورق شادولاین معروف است وبرای پوشش سوله هاوکارگاه ها مناسب است و ازنظرقیمت سقف شیروانی باقیمت سقف شیروانی ذوزنقه ای وقیمت سقف شیروانی سینوسی برابراست وجزء ارزانترین سقف های شیروانی هستند.

ارزانترین سقف شیروانی


این سه نوع پوشش فلزی که در بالا ذکر کردیم جزء ارزانترین سقف شیروانی هستند جنس ورق و ضخامت آنها برابر است با 0.5 میلیمتر با رنگ کوره ای فقط بدلیل آهن مصرفی کمتر در سازه آنها قیمت سقف شیروانی را پایین آورده است .

– سقف شیروانی فلزی ورق طرح سفال

بدلیل موج های طولی و عرض که دارد بعد از اتمام کار شبیه به پوشش سفال دیده میشود به همین دلیل به ورق طرح سفال شبیه است .

-تایل طرح سفال


بعد از اتمام کار چینش تایلها که ابعاد 40*100 سانتیمتر دارد شبیه به سفال دیده میشود. و در رنگها و ضخامتهای مختلف وجود دارد در پایین بهترین مارکهای تایل طرح سفال را خدمت شما اعلام میکنیم

مشتریان محترم جهت اجرای انواع سقف شیروانی هم اکنون در سرتاسر ایران میتوامید با قزوین پوشش تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
1
پشتیبانی واتس آپ
سلام به قزوین پوشش خوش امدید.شما بامجری وطراح صحبت می کنیدچگونه میتونم کمک تون کنم؟