ساخت ویلا سوئیسی

ساخت ویلا سوئیسی

نوع متفاوتی از انرژی مثبت در ویلاهای سوئیسی وجود دارد که یادآور تمام جذابیت های دنج یک کلبه کوچک دوست داشتنی در جنگل است. ساخت ویلا سوئیسی، نحوه اجرای آن و میزان بودجه مورد نیاز برای این کار، موضوعاتی است که در این مقاله به آن می پردازیم. این سبک ویلا، منعکس کننده طرح خانه های روستایی در سردسیرترین نقاط این کشور می باشد. معماری خاص این کلبه ها، سبب محبوبیت ویژه آن ها در دل علاقمندان به سبک های روستیک و منحصر به فرد است. ساخت ویلا سوئیسی، انتخاب افرادی با سلیقه خاص است. این سبک ویلا به دلیل طراحی ساده ای که دارد، همیشه ترند است و هیچ وقت از دایره مد در علم معماری خارج نمی شود.

قیمت کلبه سوئیسی
ساخت کلبه سوئیسی
خرید کلبه سوئیسی

هزینه ساخت ویلا سوئیسی به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه ساخت ویلا سوئیسی به عوامل مختلفی بستگی دارد و مهم ترین نکته ای که می تواند سبب بلا رفتن و یا پایین آمدن هزینه ها بشود، نوع انتخاب شماست. بنابراین این شمایید که ترجیح می دهید ویلای خود را با لوکس ترین متریال موجود در بازار دیزاین کنید یا با صرفه جویی در مخارج، هزینه های ساخت ویلا را به شکلی موثر کاهش دهید. به همین جهت، تصمیم داریم تا در این بخش از مطلب، عوامل تاثیرگذار در هزینه ساخت ویلا سوئیسی را با هم بررسی کنیم. با شناخت عوامل موثر در هزینه ساخت ویلا سوئیسی، می توانید کنترل مناسبی روی هماهنگی میزان بودجه با هزینه ها داشته باشید.

هزینه های مربوط به ساخت ویلا سوئیسی به عوامل مختلفی بستگی دارد. این عوامل شامل موارد زیر است:

خرید زمین
هزینه طراحی پلان اولیه ویلا
هزینه مصالح مورد استفاده در ساخت
طراحی دکوراسیون داخلی و تجهیزات
خرید تجهیزات ایمنی و امنیتی
در ادامه هر یک از این عوامل را به صورت جزئی تر مورد بررسی قرار می دهیم.

خرید زمین


اولین گام برای ساخت ویلا سوئیسی، خرید زمین است. اگر زمین شما در مناطق شیب دار واقع شده باشد، نحوه ساخت و ساز در آن با پیچیدگی بیشتری همراه است. توصیه می کنیم برای ساخت ویلا به سبک سوئیسی، زمین خود را در مناطق مسطح انتخاب نمایید.

هزینه طراحی پلان اولیه ویلا


یکی از هزینه های مطرح در ساخت ویلا سوئیسی، طراحی پلان اولیه ویلا است. بدیهی است هرچقدر طراحی پلان اولیه با پیچیدگی ها و جزئیات بیشتری همراه باشد، تعرفه طراحی ویلا نیز بالاتر می رود. به طور مثال ویلا اگر طراحی ویلای شما به سبک دوبلکس باشد، بیس هزینه های شما که شامل طراحی پلان، مصالح مورد استفاده و طراحی داخلی ویلا است، نیز بیشتر خواهد بود. همچنین، پی گذاری سازه، فوندانسیون، سازه نگهبان و سایر موارد در ساخت ویلا نیز با افزایش هزینه همراه هستند. به همین ترتیب هر چقدر که مساحت زمین زیربنای ویلا محدودتر بوده و پلان اولیه آن دارای طراحی ساده تری باشد، هزینه ها به همان نسبت کاهش می یابند.

خانه سوئیسی پیش ساخته
کلبه سوئیسی
مصالح مورد نیاز برای ساخت ویلا سوئیسی

هزینه مصالح مورد استفاده در ساخت


در واقع یکی از تاثیرگذارترین عوامل بر روی تعرفه طراحی ویلا، مصالحی است که شما هم برای ساخت و هم برای نمای سازه خود استفاده می کنید. چوب متریال اصلی در ساخت ویلا به سبک سوئیسی است. اما هیچ اجباری در این مورد وجود ندارد و شما می توانید از بتن ریخته گری شده یا شیشه نیز برای ساخت دیوارهای ویلا استفاده کنید. در صورتی که از متریال مرغوب و درجه یک استفاده نمایید. هزینه ساخت ویلا سوئیسی بالاتر می رود و باید بودجه بیشتری را به این کار اختصاص دهید.

دکوراسیون داخلی و تجهیزات


در کنار هزینه نقشه ساخت ویلا سوئیسی و مصالح مورد استفاده برای ساخت، با مبحث دکوراسیون داخلی و خرید تجهیزات نیز روبرو هستیم. در واقع، بخش عمده ای از هزینه های ساخت و ساز، به طراحی دکوراسیون داخلی و خرید لوازم خانگی اختصاص می یابد. البته جای نگرانی در مورد هزینه های طراحی دکوراسیون ویلاهای سوییسی نیست. این سبک از ویلاها طراحی ساده ای دارند و معمولا از میز و صندلی های چوبی یا یک نیم ست راحت برای دکور فضای نشیمن استفاده می شود.

تزیینات داخلی به ندرت در این سبک ویلا دیده می شود و همه چیز در حالتی کاملا ساده قرار دارد. اما در این میان هستند کسانی که قصد دارند ویلای خود را به شکلی کاملا مدرن و امروزی بسازند و تنها از فرم مثلثی شکل کلبه های سوئیسی برای ساخت ویلای خود بهره گرفته اند و طراحی داخلی آن را به سبک هایی مانند مدرن و یا نئوکلاسیک انجام می دهند. بنابراین در این صورت نمی توان گفت که هزینه طراحی داخلی، رقم پایینی برآورد می شود.

خرید تجهیزات ایمنی و امنیتی


از دیگر مواردی که هنگام تخصیص بودجه و برآورد تعرفه طراحی ویلا باید به آن توجه نمود، خرید تجهیزات ایمنی و امنیتی است. نصب سیستم اعلام حریق خودکار و همچنین سیستم اطفای حریق خودکار، دزدگیر، دوربین مداربسته و غیره نیز باید در طراحی ویلا مدنظر قرار گیرند و در محل های مناسب، نصب و جانمایی شوند.

کیفیت در بحث ساخت و ساز، عاملی مطرح و تاثیرگذار برای دریافت پایان کار از سازمان عمران و شهرسازی است. اما همه ما خوب می دانیم که توجه به عامل کیفیت از یک سو، باعث افزایش هزینه ها از سوی دیگر می شود. بنابراین ما طراحی ویلا را به گونه ای انجام می دهیم که در کنار کیفیت درخور، کنترل هزینه ها برای کارفرمای پروژه نیز میسر گردد؛ و این هنر ما در مجموعه قزوین پوشش است.

مزایای ساخت ویلا سوئیسی

هزینه ساخت ویلا سوئیسی
نحوه ساخت کلبه سوئیسی
نقشه ساخت ویلا سوئیسی
قیمت ویلا سوئیسی

قیمت کلبه سوئیسی پیش ساخته

طراحی الهام گرفته شده از کلبه های سوئیسی برای ساخت ویلا، در واقع به ارتباط ما با طبیعت برمی گردد. کلبه ‌های چوبی، سازه‌ های اولیه و ساده ترین شکل سرپناه بودند که بر روی زمین ‌های کشاورزی ساخته می ‌شدند تا کارگران مزرعه در حین جابجایی فصلی از یک منطقه به منطقه دیگر، بسته به نیازهای فصلی حیوانات مزرعه، در آنجا سکنی گزینند. ساختار این نوع کلبه ها، کاربری آسانی را برای زندگی ساکنین فراهم می نمود. اما با گذشت زمان، شکل ساده آن ها به عناصر امرزی مزین شد. چنان که ساختار این مدل کلبه ها، به سبکی خاص برای ساخت ویلا سوئیسی تبدیل شد. مزایای ساخت ویلای سوئیسی، شامل موارد زیر است:

نقشه ساخت ویلا سوئیسی


نقشه ساخت ویلا سوئیسی، برگرفته از ساختار کلبه های چوبی در کشور سوئیس می باشد. کلبه های سوئیسی فرمی مثلثی یا A شکل دارند. سقف این ویلاها به شکل یک A انگلیسی و یا مثلث متساوی الساقین است که معمولا تا نزدیکی زمین ادامه دارد. در واقع دیوارها امتدادی از سقف هستند که معمولا پنجره هایی با ارتفاع زیاد، درون آن ها تعبیه شده است و راه را برای ورود نور به فضای داخلی ویلا باز می کند. به دلیل طراحی خاصی که این مدل دارد، ارتفاع سقف تا کف بسیار زیاد است و در فضای خالی موجود، شما امکان تعبیه یک شیروانی با تراسی رو به فضای بیرون دارید. البته اتاق زیر شیروانی شما مساحت کافی دارد و در حکم یک طبقه مجزا برای جانمایی اتاق خواب ها می باشد.

هم اکنون شما مشتریان محترم در قزوین و کلیه شهرهای ایران می توانید جهت اجرای پروژه ساخت ویلا سوئیسی با قزوین پوشش تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
1
پشتیبانی واتس آپ
سلام به قزوین پوشش خوش امدید.شما بامجری وطراح صحبت می کنیدچگونه میتونم کمک تون کنم؟