سقف شیروانی دو شیب

سقف شیروانی دوشیب

شکل سقف شیروانی دو شیب شما نقش مهمی در تعیین سبک و ظاهر کلی خانه شما دارد. شما همچنین می توانید فضای نشیمن را بسته به گزینه های شیب سقف اضافه کنید. علاوه بر این، سقف خانه شما را ضد آب و هوا، کم مصرف و انعطاف پذیرتر می کند. این راهنمای کامل به شما کمک می کند سبک و معماری سقف های مختلف را بسته به گزینه های شیب سقف و موادی که برای این انواع سقف نیاز دارید، درک کنید.

انواع شیب سقف

سقف شیبدار دو شیب
سازندگان این نوع سقف را سقف قله دار یا شیبدار نیز می نامند. سقف های شیروانی یکی از محبوب ترین سقف ها در ایالات متحده است. شاید با این سقف ها به دلیل شکل مثلثی آن ها آشنا باشید. اگر این نوع سقف را در منطقه ای با بادهای شدید نصب می کنید، باید این گزینه های شیب دار سقف را به درستی مهار کنید. این نوع سقف نیاز به بازرسی پس از طوفان دارد تا اطمینان حاصل شود که هیچ خسارت ناشی از بادهای شدید و تگرگ وجود ندارد. برای این نوع سقف ها می توانید از هر متریالی مانند شینگل آسفالتی، سفالی، فلزی استفاده کنید. با این حال، اگر سقف شامل دو شیب است، باید از متریال های مانند شینگل و یا ورق های فلزی برای جلوگیری از نشت آب استفاده کنید.

انواع سقف های شیروانی :

دو نوع سقف شیروانی داریم : سقف دو طرفه با شیب زیاد و سقف چهار طرفه با شیب ملایم . اما در واقع سقف های شیروانی بر اساس جنس مصالح شیروانی مشخص می شود که وابسته به نقاط قوت و ضعف معرفی شده برای هر کدام از انواع سقف شیروانی نقطه نظرات کارفرما, نصب سقف شیروانی توسط متخصصین ما انجام میشود.
طرح سفال
شینگل
سفال طبرستان
دکرا
آندوویلا
ورق فلزی

سقف شیبدار هشتی


سقف ها از هر طرف شیب دار هستند. تمام اضلاع دارای شیب بلند و اکثراً از نظر طول برابر هستند و در نقطه ای که همه اضلاع به هم می رسند یک برآمدگی تشکیل می دهند. پایدارتر از سقف شیروانی، معمولاً از هر چهار طرف شیب به سمت داخل دارند. این گزینه های شیب سقف برای ریختن برف و آب مناسب هستند. علاوه بر این، این سقف ها می توانند بادهای شدید را نیز تحمل کنند.

طراحی پیچیده است و برای تکمیل ساخت و ساز به مواد بیشتری نسبت به سقف های دیگر نیاز دارید. از این رو سقف های باسن برای شما هزینه بیشتری خواهند داشت. تعمیر و نگهداری صحیح سقف و ساخت و ساز برای جلوگیری از مسائل جزئی که می تواند به مشکلات بزرگ تبدیل شود ضروری است. مانند سقف های شیروانی، می توانید هر ماده ای را برای سقف شیروانی دو شیب انتخاب کنید، از جمله شینگل ,سفال ,ورق فلزی

. سقف شیروانی دو شیب یک سقف سنتی است که اغلب مورد استفاده قرار می گیرد. این محبوب ترین نوع سقف است. به طور کلی می‌توان سقف دو شیب را به صورت مثلثی توصیف کرد که از دو سطح تشکیل شده است که با برآمدگی در بالا به هم متصل شده‌اند.

دو سطح سقف توسط دیوارهای باربر نگه داشته شده و در انتها مثلث هایی تشکیل می شود که به عنوان شیروانی نامیده می شوند. شیروانی ها اغلب دارای پنجره هایی برای ورود نور طبیعی به داخل هستند. مزیت اصلی این سقف این است که می توانید انواع پوشش سقف را با کمترین برون زدگی نصب کنید.

سقف دو شیب را می توان به دو دسته متقارن و نامتقارن طبقه بندی کرد. اولین گزینه محبوب ترین است. دارای سطوح مساوی است و می توان آن را به عنوان یک مثلث کامل در نظر گرفت. سقف نامتقارن دارای پشته سقف است که در مرکز قرار ندارد و سطوح سقف از نظر طول و مساحت متفاوت است. از نظر زیبایی شناسی – طراحی بسیار جالبی است اما بر استفاده از محوطه زیر سقف تأثیر منفی می گذارد.

مدلهای سقف شیروانی دو شیب

سقف شیبدار چهار شیب
سقف شیروانی چهار شیب دارای چهار ضلع است. هر ضلع دارای شیب مضاعف است که این گزینه های شیب سقف کم را ایجاد می کند. اگر می خواهید خانه آینده خود را انعطاف پذیر کنید، باید یک سقف مانسارد نصب کنید. هنگام طراحی و ساخت خانه خود برای اولین بار، می توانید نصب این سقف را برای صرفه جویی در هزینه در نظر بگیرید زیرا طراحی ساده ای برای شروع دارد. بعد از آن نیز می‌توانید خوابگاه یا روپوش اضافه کنید. این به خانه شما ارزش زیادی می بخشد و می توانید بعداً با تغییر سبک زندگی خود تغییراتی ایجاد کنید. سقف‌های شیب‌دار پایین‌تر از گزینه‌های شیب‌دار بالاتر، شیب ندارند. می توانید با توجه به سبک، کناره ها را به صورت منحنی یا مسطح انتخاب کنید.

از آنجایی که این طرح منحصر به فرد است، باید یک متریال سقف متمایز را انتخاب کنید. اگر از فلزی مانند روی یا مس برای مناطق شیب دار استفاده می کنید، ممکن است هزینه بیشتری برای شما داشته باشد اما در درازمدت به نگهداری کمتری نیاز دارد و آن را به گزینه خوبی تبدیل می کند. می توانید از تخته سنگ یا زونا چوبی در طرح الماس استفاده کنید. این روش جدید ساخت سقف های مانساردی است. همچنین می توانید از زونا آسفالتی برای مناطق شیب دارتر استفاده کنید.

سقف شیروانی لاکچری

هزینه ی اجرای سقف شیبدار :

هزینه ی اجرای سقف شیروانی دو شیب بسیار متنوع است و با توجه به مساحت بنای مورد نظر، متریال مورد استفاده در اجرای سقف و همچنین طراحی سازه و زوایای معین شده برای قسمت های مختلف آن، بررسی و محاسبه می گردد. آن چه در این میان از اهمیت ویژه برخوردار است، طراحی و اجرای سقف شیروانی توسط گروهی متخصص و حرفه ای می باشد که دارای تجربه ی کافی در این زمینه بوده و با استفاد ی بهینه از مواد و متریال متناسب با محیط، منجر به افزایش طول عمر سازه ی مورد نظر شوند و هزینه ی اجرای سقف شیروانی را به حداقل برسانند.

جهت اجرای انواع سقف شیروانی با قزوین پوشش تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
1
پشتیبانی واتس آپ
سلام به قزوین پوشش خوش امدید.شما بامجری وطراح صحبت می کنیدچگونه میتونم کمک تون کنم؟