پله چوبی ساده اجراشده توسط قزوین پوشش

پله چوبی آماده

پله های چوبی ظاهری دنج دارند و با سبک زندگی فردی سازگار هستند. پله های چوبی قدیمی با نرده های برگردان ظاهری روستایی دارند و اغلب با رنگ های طبیعی طراحی می شوند. سپس دانه معمولی چوب حفظ می شود. فرم‌های ساده برای ساختمان‌های معاصر و حتی مینیمالیست مناسب هستند. ویلاهای شهری از پله چوبی ساده که با رانرهای نساجی رنگ شده یا پوشانده شده اند بهره می برند.

پله چوبی ساده

بازسازی پله های چوبی راحت تر از پله های فلزی یا بتنی است. در صورت وجود خراش یا خراش در چوب، سطوح را می توان سمباده زد و دوباره آب بندی کرد.

کسانی که دوست دارند پابرهنه بروند از پله های چوبی نیز بهره مند می شوند. زیرا آنها چاپلوسان واقعی پا هستند حتی روی پای برهنه، چوب احساس گرما می کند و وقتی راه می روید چشمه می زند.

هنگام خرید راه پله چوبی، حفاظت از محیط زیست نقش مهمی ایفا می کند. زیرا چوب یک ماده خام تجدید پذیر از طبیعت است.

برخی نگهداری از سطوح را در مقایسه با راه پله بتنی یک نقطه ضعف می دانند . پله های چوبی روغنی یا موم شده هر از چند گاهی نیاز به طراوت دارند. پله های چوبی لاکی حتی باید در طول بازسازی به طور کامل سمباده شوند.

با گذشت سالها، پله های چوبی شروع به ترکیدن می کنند. با این حال، متخصصان می توانند با چند ترفند فنی، خش خش را به حداقل برسانند.

نرده ممکن است مجبور باشد روی پله های چوبی در ساختمان های قدیمی

مقاوم سازی شود . بسیاری از نرده های قدیمی کمتر از 90 سانتی متری هستند که طبق مقررات امروزی لازم است.

قیمت پله چوبی ساده

انواع ساخت پله های چوبی


پله های چوبی به عنوان کانون اصلی یک خانه، نه تنها کاربردی هستند، بلکه از نظر معماری نیز اجزای مهمی هستند. انواع مختلفی از ساخت و ساز برای انتخاب در بازار وجود دارد.

پله های مستقیم

پله های مستقیم کلاسیک هستند. با پلان مستطیل شکل خود، آنها را می توان کاملاً در راهروها ادغام کرد. اغلب فضای ذخیره سازی زیر پله ها برای کمد یا کمدهای سفارشی وجود دارد. بر اساس ارتفاع طبقاتی معمولی سه متری، راه پله مستقیم حدود 4.8 متر طول دارد. اگر ارتفاع بیشتری باید غلبه کرد یا فضای کافی وجود نداشت، پله های چوبی با فرود میانی نصب می شود. آنها به خصوص خانه دار به نظر می رسند.

پله های مارپیچ

پله های مارپیچ نیز محبوب هستند. آنها دارای پله های منحنی هستند و در یک خط مستقیم نمی روند. پله‌های آن‌ها ظاهری گوه‌ای دارد و در سمت دیوار پهن‌تر، اما در داخل پله‌ها باریک‌تر است.

پله های رشته ای

پلکان های با بنددار اغلب در ساختمان های قدیمی به ویژه یافت می شوند. ویژگی معمول آن: تخته های چوبی (رشته ها) در طرفین ساختار باربر پله ها را تشکیل می دهند. به عنوان یک قاعده، رشته ها به یک یا دو طرف دیوار متصل می شوند و قابل مشاهده هستند. خود پله ها در این رشته ها تعبیه شده و به هم متصل می شوند تا یک واحد جدانشدنی را تشکیل دهند. نرده ها نیز معمولا از چوب ساخته می شوند.

پله های استیل

به پله های رشته ای، پله های زینتی نیز گفته می شود. ویژگی خاص آنها: پله ها در پانل های جانبی تعبیه نشده اند، بلکه روی یک ساختار حمایت کننده، تیرهای پشتیبانی قرار دارند. آنها می توانند از چوب، فولاد یا آلومینیوم ساخته شوند و به صورت تکی (پلکان تک ریلی) یا با دو عنصر باربر (پلکان دو ریلی) نصب می شوند. پله های چوبی با رولپلاک، نوار لگن یا پیچ بسته می شوند. نرده لازم است .

پله های مارپیچ یا دوبلکس

پله چوبی دوبلکس

از جمله اشکال خاص در میان پلکان چوبی هستند. پلکان مارپیچ مانند یک ستون مستقل به نظر می رسد که از روی پله ها به سمت بالا می رود. ترکیبی از فولاد و چوب محبوب هستند. پله ها در اطراف پست مرکزی فولادی پایدار قرار گرفته اند، نرده ها در امتداد بیرون قرار دارند. عرض دویدن 80 سانتی متر برای راه پله مارپیچ الزامی است. ویژگی پلکان مارپیچ: در مقایسه با سایر پله ها فضای کمتری نیاز دارد.

پله چوبی ساده


سادگی پله های جوبی و سهولت نصب آنها باعث شده در بسیاری از خانه ها از طرح پله چوبی ساده برای ساخت راه پله استفاده شود. چوب به راحتی به قطعات بزرگ و کوچک بریده می شود به همین دلیل ساخت پلکان ساده و ایمن در کمترین زمان را ممکن می سازد. تنوع رنگ های طبیعی چوب و اینکه به سهولت با مواد دیگر ترکیب می شود یک سیستم ساده و ایمن را در راه پله ایجاد می کند. از پله چوبی ساده بیشتر در منازل مسکونی با فضای محدود و بودجه مشخص استفاده می شود.

این محصول می تواند با یک شاسی چوبی یا آهنی و کفی های چوبی با نرده های کناری در ابعاد متفاوت ساخته شود. بیشتر پله های جوبی ساده از طرح مستقیم برای خانه های دوبلکس ساخته می شوند.

راه پله چوبی دوبلکس چیست و چه مزایایی دارد؟


پله ها یکی از تجهیزات ساختمانی مهم هستند که با متریال مختلف و به اشکال و مدل های متفاوت ساخته می شوند. انتخاب هر کدام از این مدل ها و متریال باید مطابق با مدل ساخت خانه، کارایی آن پله و دکوراسیون داخلی باشد. یکی از پرطرفدارترین و پرکاربردترین این پلکان، پله چوبی دوبلکس است. برخی گمان می کنند پله چوبی دکوری است. اما باید بگوییم اینطور نیست.

بلکه نصب و اجرای پلکان چوبی ویلایی یا دوبلکس، کاملای کاربردی است و امروزه بیشتر معماران استفاده از آن ها را به پلکان گچی یا سیمانی ترجیح می دهند. مهمترین کاربردی که برای آن ها در نظر گرفته می شود، خانه های دوبلکس است. در واقع اتصال دو طبقه یا دو قسمت از خانه با استفاده از این پله ها بسیار فکر خوبی است. اما استفاده از پله دوبلکس مزایایی دارد که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

کدام چوب برای پله های من مناسب است؟


در اصل، پله های چوبی را می توان از انواع مختلفی از چوب ساخت. چوب سخت معمولاً گرانتر از چوب نرم است. آج های ساخته شده از چوب های سخت مانند بلوط، راش، زبان گنجشک یا افرا و گردو بسیار پرطرفدار و به ویژه سخت پوشیده شده اند. پلکان چوبی ساخته شده از توس نرم، کاج یا صنوبر اغلب در ساختمان های موجود یافت می شود.

ترکیبی از انواع چوب نیز امکان پذیر است: در حالی که پلکان از چوب سخت ساخته شده اند، از چوب نرم روی رشته ها یا نرده ها استفاده می شود. با این حال، به خاطر داشته باشید که ترکیب گونه های چوبی می تواند به ظاهری ناهمگن منجر شود. در اینجا ممکن است مجبور شوید با یک لعاب رنگدانه رنگی برای ایجاد یک سطح یکنواخت کمک کنید.

قیمت پله چوبی ساده

قیمت پله چوبی ساده


برای همه ما قیمت کالایی که می خریم از جمله عوامل تاثیر گذار در انتخاب آن است. چرا که هزینه ای که برای این کار در نظر گرفته ایم متفاوت است و بر همین اساس باید به دنبال کالایی باشیم که مطابق با هزینه ها و توان مالی ما باشد. آنچه باید بدانیم این است که قیمتی که برای پله چوبی دوبلکس در اردبیل و شهرهای دیگر ایران در نظر گرفته می شود، به موارد بسیاری بستگی دارد. برخی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در قیمت این پلکان عبارتند از:

برای ساخت پلکان چوبی از چه چوبی استفاده شده است.
آیا پلکان به صورت تمام چوب ساخته شده اند یا تنها روکش چوب هستند یا برای ساخت آن ها از متریال دیگر نیز استفاده شده است.
کیفیت و قیمت نرده پله چوبی که انتخاب می کنیم چگونه است.
پلکانی که انتخاب کرده اید ساخت کشورهای خارجی است یا داخل ایران تولید شده است.
مدلی که برای پله انتخاب کرده اید قدیمی است یا مدرن و لوکس

مشتریان محترم می توانید برای اجرای انواع راه پله چوبی با تیم اجرایی قزوین پوشش تماس بگیرید.

راه ارتباطی:

09129265437

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
1
پشتیبانی واتس آپ
سلام به قزوین پوشش خوش امدید.شما بامجری وطراح صحبت می کنیدچگونه میتونم کمک تون کنم؟