راه پله چوبی داخل ساختمان

راه پله چوبی داخل ساختمان

انواع راه پله چوبی داخل ساختمان در ساخت و ساز ساختمان به طور کلی بر اساس شکل پله ها است. پله مستقیم، پله های چرخشی و راه پله پیوسته انواع گسترده ای از پله ها هستند. پلکان مجموعه ای از پله ها است که از یک طبقه به طبقه دیگر، معمولاً در داخل ساختمان منتهی می شود. اتاق یا محوطه ساختمان که پله در آن قرار دارد به عنوان پلکان شناخته می شود. دهانه یا فضای اشغال شده توسط پله به عنوان راه پله چوبی ساختمان شناخته می شود.

انواع راه پله چوبی داخل ساختمان – طبقه بندی پله ها:


راه پله ها را می توان به طور کلی به سه نوع طبقه بندی کرد:
پله های مستقیم
پله دوبلکس
پلکان پیوسته

راه پله مستقیم

به طور کلی برای خانه های کوچک، عرض موجود بسیار قابل جمع شدن است. بنابراین در چنین شرایطی از این نوع پله مستقیم استفاده می شود که به طور مستقیم بین دو طبقه اجرا می شود. این پله ممکن است از یک پرواز منفرد یا بیش از یک پرواز با فرود تشکیل شود.

پله دوبلکس


جهت پله‌ها با عبور از پله‌های پایینی در حالت سه چهارم پیچ، سه بار تغییر کرد. این پله ها ممکن است از نوع نوین یا باز باشند. از این نوع پله ها معمولاً زمانی استفاده می شود که فاصله عمودی بین دو طبقه بیشتر باشد و همچنین طول اتاق پله نیز محدود باشد.

پله پیوسته


این نوع پله ها نه فرود دارند و نه پست نوین میانی. شکل هندسی دارند. اینها ممکن است از انواع زیر باشند.
پله دایره ای
راه پله مارپیچ
پله های حلزونی
پله‌های دایره‌ای یا پله‌های مارپیچ معمولاً از جنس R.C.C یا فلز هستند و در مکانی قرار می‌گیرند که محدودیت فضا وجود دارد. گاهی اوقات از این پله ها به عنوان پله های اضطراری نیز استفاده می شود و در قسمت پشتی ساختمان ارائه می شود. اینها راحت نیستند زیرا تمام مراحل سیم پیچ هستند و باعث ناراحتی می شوند

مزایای نصب راه پله چوبی داخل ساختمان


اضافه کردن چوب به خانه شما می تواند فضای زندگی شما را تغییر دهد. محیطی آرام، طبیعی و ارگانیک را به شما و مهمانانتان ارائه می دهد.

در اکثر خانه‌ها، پله‌ها یکی از اولین چیزهایی است که هنگام عبور از درب ورودی متوجه آن می‌شوید.

بسیاری از پله ها نادیده گرفته شده اند. می توان آنها را روکش کرد. همچنین آنها می توانند یک نقطه کانونی قوی برای هر خانه ای باشند.

بدون توجه به اندازه و شکل آنها. پله‌های چوبی سنتی در سال‌های اخیر محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند، زیرا مردم سعی می‌کنند از مواد طبیعی برای تزئین و زیبایی خانه‌های خود استفاده کنند.

این پله های دست ساز خاص در اشکال، سبک ها، طرح ها و اندازه های مختلف موجود است. این بدان معناست که هیچ شکی وجود ندارد که مناسب خانه شما نباشد. با توجه به منحصربفرد بودن هر راه پله، می توان آن ها را به راحتی با سبک های قدیمی و جدید تزئین کرد.

پله های چوبی برای انواع خانه ها مناسب هستند و قیمت آنها بسیار مناسب تر از آن چیزی است که بسیاری تصور می کنند.

چندین نمونه از کارهای اجرا شده راه پله چوبی توسط تیم اجرایی قزوین پوشش

نرده چوبی چه تأثیری در زیبایی راه پله چوبی داخل ساختمان دارد و چگونه باید آن را انتخاب کنیم؟


یکی از اجزایی که زیبایی قابل توجهی به پله شما می بخشد نرده چوبی می‌باشد. شما با به کار بردن نرده چوبی مدرن در راه پله خود، می‌توانید فضای راه پله خود را بسیار لوکس تر و شکیل تر نمایید.

همچنین انتخاب یک نرده با کیفیت مناسب که بتواند به تمام نیاز های ایمنی و زیبایی شما لباس عمل بپوشاند بسیار اهمیت دارد.

برای اینکه از نرده های خود اطمینان حاصل کنید می‌توانید برای اجرا ونصب این نوع نرده را از گروه صنعتی قزوین پوشش تهیه کنید.

اجرای پله چوبی


پیش از اینکه به دنبال یک پله چوبی دوبلکس زیبا باشید، باید بدانید تنها زیبایی شرط بهترین انتخاب نیست. برخی از مدل های این پله ها برای خانه شما مناسب نیستند. بنابراین بهتر است پیش از انتخاب و خرید، با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید تا مناسب ترین مدل از این پله ها را به شما پیشنهاد دهد.

علاوه بر این هر کدام از انواع این پله ها، در مدل ها و طرح های زیبا و متفاوتی ساخته می شوند. برخی از آن ها متریال خارجی و برخی دیگر ساخت کشور هستند. ابتدا سعی کنید بر اساس هزینه ای که برای این کار کنار گذاشته اید بهترین برند را انتخاب کنید. اگر برای ساخت پله ها از یک کارگاه کمک گرفته اید، مدل های متنوع را می توانید از سایت قزوین پوشش انتخاب و سفارش ساخت خود را ثبت کنید.

متریال مورد استفاده در ساخت پله چوبی


یکی از موارد مهم برای سازندگان و مشتریان پله چوبی دوبلکس، انتخاب متریال و چوب مناسب برای ساخت آن هاست. چرا که هر کدام از چوب هایی که برای ساخت آن ها به کار برده می شود مانند چوب گردو، چوب راش، چوب روسی، چوب پلی وود، بلوط و گیلاس، در میزان مقاومت، کیفیت و حتی ظاهر با هم تفاوت دارند. بنابراین اولین نکته که باید هنگام به کار بردن چوب های مختلف در نظر بگیریم این است که از این پله ها به چه میزان در روز استفاده می شود. اگر پر کاربرد هستند باید بهترین نوع چوب که معمولا قیمت بالایی نیز دارند برایشان انتخاب کرد. برخی از اوقات نیز از متریال دیگری مانند فلز یا شیشه همراه با چوب برای تولید پله چوبی استفاده می کنند تا به زیبایی آن ها کمک کنند.

مزایای نصب راه پله چوبی داخل ساختمان


بهتر است بدانید زیبایی و جذابیت تنها مزیت استفاده از پله چوبی دوبلکس در اصفهان، تهران و شهرهای دیگر نیست. بلکه این پله ها مانند استفاده از سایر لوازم و تجهیزات چوبی مانند انواع درب چوبی، فواید بسیاری در طراحی داخلی خانه ها دارند که به برخی از آن ها در ادامه اشاره می کنیم:

اجرا و نصب آن ها راحت تر از پله های سیمانی و گچی است و هنگام ساخت آن ها با خرابی و کثیفی کمتری مواجه می شویم.
راه پله چوبی داخل ساختمان بر خلاف سایر پله ها، نیازی به موکت یا فرش ندارند. علاوه بر این جای پا و اثر انگشت کمتر روی آن ها می ماند و همین امر باعث می شود به مراقبت کمتری نیاز داشته باشند.
استفاده از پله های دوبلکس در خانه هایی که فضای کوچک و محدودی دارند بسیار مناسب است. چرا که با گرفتن کمترین جا می توانند دو طبقه را به هم متصل کنند.
برخی از مدل های پله چوبی دوبلکس، به گونه ای ساخته می شود که می توان از فضای زیر پله آن ها برای مصارف مختلف به خوبی استفاده کرد.
بر خلاف آنچه تصور می شود، پله های چوبی ایمنی کامل و کافی را دارند. بنابراین اگر به خوبی ساخته و متریال خوبی برای آن ها در نظر گرفته شد، می توان به آن ها مطمئن بود.

هزینه ساخت راه پله چوبی داخل ساختمان


به دلیل نصب راحت و زمان کمتری که این راه پله ها می برند هزینه ساخت راه پله چوبی مقرون به صرفه تر می باشد. اگر پروژه ای که کارفرما تعریف می کند طولانی تر شود مسلما با افزایش قیمت روبرو خواهد شد. به طور عموم پله چوبی بعد از اینکه مراحل طراحی خود را به پایان برساند حداکثر در یک بازه زمانی یکی دو روزه توسط نصاب نصب خواهد شد.

شما مشتریان عزیز در سرتاسر ایران میتوانید برای نصب راه پله چوبی با قزوین پوشش تماس بگیرید.

راه ارتباطی:

09129265437

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
1
پشتیبانی واتس آپ
سلام به قزوین پوشش خوش امدید.شما بامجری وطراح صحبت می کنیدچگونه میتونم کمک تون کنم؟