نرده چوبی مدرن اجرا شده توسط قزوین پوشش

نرده چوبی مدرن

نرده چوبی مدرن به خاطر جنس چوبی که در آن به کار می‌رود سبب گرم و صمیمی شدن فضای خانه می‌شود. این نرده ازآنجایی‌که بر گرفته از طبیعت است حس خوبی به دکوراسیون داخلی خانه می‌دهد و با پا گزاشتن روی کف پله چوبی احساس خوبی را تجربه ‌خواهید کرد.
این نرده‌ها نقش محافظتی نیز دارند و از سقوط از پلکان جلوگیری می‌کنند. نرده چوبی بیشتر از نرده‌ آهنی استحکام دارد (به شرط نصب اصولی) و زیباتر هم هست. این موضوع سبب شده تا افراد زیادی علاقه‌مند به خرید نرده چوبی شوند. این نرده‌ها همیشه شیک و جذاب هستند و هیچ‌وقت قدیمی نمی‌شوند.
در ادامه، اجزای نرده چوبی و کیفیت مواد تولید شده در این محصول را شرح خواهیم داد.

دسته نرده چوبی (دست انداز چوبی)

دسته نرده (handrail) همان پروفیل بالایی پلکان است که در قسمت بالایی پایه‌ها نصب می‌شود و برای بالا و پایین رفتن از آن‌ها کمک می‌گیریم.
در قدیم به دسته نرده، دست‌انداز نیز می‌گفتند.

دست‌ نرده چوبی به اشکال مختلفی طراحی میشود تا دست بتواند به راحتی آن را بگیرد یا به‌اصطلاح دست‌گیر باشد.
لازم به ذکر است که دسته‌های نرده، پروفیل‌های ابزار خورده‌ای هستند که جای انگشتان دست روی آن‌ها منقش شده و در بعضی هم قسمتی از کناره‌های آن نیز منبت‌کاری می شود که به زیبایی پلکان چوبی می افزاید.

پایه‌های نرده چوبی

این پایه‌ها به شیوه منبت، خراطی و ابزارخرده تولید می‌شوند.
پایه در روش خراطی به دستگاه مربوطه وصل می‌شود تا به‌صورت تمام اتوماتیک CNC)) یا به‌صورت دستی با استفاده از مغار، تراش داده شود. طرح‌های کروی شکل مانند استوانه، مخروطی یا گلدونی از شکل‌های گوناگون تولید چوب به روش خراطی هستند.
همچنین پایه‌ها می‌توانند با دستگاه CNC یا به‌صورت دستی و یا حتی به‌صورت نیمه اتوماتیک منبت‌کاری شوند. در منبت‌کاری پایه‌های نرده چوبی به روش سی ان سی توسط یک تیغ مارپیچی تراش می‌خورد. سپس در روش دستی توسط منبت‌کار، شفره کاری می‌شود. شفره کاری به معنای ایجاد شیار یا همان شیار زدن روی پایه‌ها است. سپس پایه‌ها پس از شیار کاری به مرحله رنگ‌کاری و در انتها نصب انتقال داده می‌شوند.
پایه ابرازی، پایه‌هایی هستند که با دستگاه فرز در سطح چوب ابزار می‌خورند و شکل‌های ساده‌تری دارند مثل پایه چهارتراش.

نرده تراس

در نرده تراس اکثراً از نرده‌های پلیمری یا چوب ترمو شده به اصطلاح ترمو وود استفاده می‌شود
در نرده پلیمری عمدتاً از پلیمر ABS استفاده می‌شود . ABS پلیمری است که به دلیل مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی، ضربه، کشش و گرما محبوبیت بالایی دارد. در نرده تراس از رنگ پلی اورتان استفاده می‌شود که این رنگ نسبت به آفتاب و تغییرات دما مقاومتر است. برای نرده تراس باید از چوب فراوری‌شده به‌صورت ترمو وود استفاده کرد. ترمو وود شدن به معنای نیم‌سوز شدن چوب است که باعث می‌شود حشرات از چوب تغذیه نکنند. همچنین دیگر روی چوب قارچ تشکیل نمی‌شود و درنهایت تنش‌های چوب گرفته می‌شود و از تاب دیدگی در برابر عوامل محیطی و بیرونی نیز جلوگیری می‌شود.
حتی در تراس‌هایی که مسقف هستند به علت تابش‌های خورشید نمی‌توان از چوب راش استفاده کرد بلکه باید از چوب روسی بهره گرفت.

ویژگی‌های نرده چوبی مدرن

نرده‌ چوبی مدرن از جنس چوب طبیعی ساخته می‌شوند و به دلیل استفاده از مواد طبیعی، دارای زیبایی و طراحی منحصر به فردی هستند. برخلاف نرده‌های فلزی یا پلاستیکی، نرده‌های چوبی حسی همسو با طبیعت را به فضا اضافه می‌کنند.

نرده‌های چوبی از جنس چوب طبیعی ساخته می‌شوند و به دلیل استفاده از مواد طبیعی، دارای زیبایی و طراحی منحصر به فردی هستند، به صورتی که هر نوع چوب دارای ظاهر، مقاومت در برابر رطوبت و پایداری مختلفی است.

جنس نرده چوبی


نرده‌های چوبی از متریال و جنس‌های مختلفی تشکیل‌شده‌اند که هرکدام ویژگی‌های مخصوص به خود را دارا هستند.

در هنگام انتخاب جنس چوب نر‌ده ابتدا باید به ۲ سؤال زیر پاسخ دهید:

نرده‌ها را میخواهم در هوای مرطوب نصب کنم یا خشک؟
محل نصب نرده‌ها در فضای داخل خانه است یا خارج خانه؟
در همین راستا نرده هایی که چوبی هستند از ۳ نوع چوب تشکیل شده اند و بیشتر در بازار این ۳ مدل چوب موجود است.

تصاویر مرتبط به نمونه کار اجرا شده نرده چوبی مدرن توسط قزوین پوشش:

نرده چوبی بالکن

در این قسمت به معرفی ۳ جنس از چوب‌های نرده های چوبی شامل چوب بلوط، چوب روسی و چوب راش می‌پردازیم:

چوب بلوط

چوب بلوط یک نوع چوب شاخص در میان انواع چوب می‌باشد. این نوع چوب مقاومت و زیبایی بالایی دارد اما قیمت بسیار آن مانعی سر راه فروش آن است.

چوب راش

چوب راش در جنگل‌های شمال ایران به‌وفور یافت می‌شود. این نوع چوب در رنگ‌های قرمز زرد و قهوه‌ای موجود است و از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار است. اما نقش و موج کم چوب و قیمت بالا یکی از نقاط ضعف آن است.

چوب روسی


درصورتی‌که قصد خرید نر‌‌ده چوبی مقرون‌به‌صرفه را دارید استفاده از چوب روسی پیشنهاد می‌شود. این نوع چوب قیمت مناسبی دارد اما در برابر ضربه و خط و خش مقاومت کمتری دارد. در کل به دلیل مقاومت کم این نوع چوب استفاده آن به عنوان نرده به هیچ عنوان توصیه نمیشود.

نصب نرده چوبی


نصب نرده چوبی مدرن یکی از کارهایی است که باید پس از خرید نرده چوبی انجام دهید.

رنگ نرده چوبی نیاز است که پس از نصب نرده چوبی انجام شود. یعنی پس از خرید نرده ها و نصب آنها نیاز است که آنها را رنگ نمایید.

شما میتوانید برای نصب نرده چوبی مدرن و لمبه سقف شیروانی با تیم اجرایی قزوین پوشش تماس بگیرید.

سوالات متداول درباره نرده چو‌بی


میزان مقاومت نرد‌ه چوبی در فضای باز چقدر است؟
اگر از چوب با کیفیت استفاده شود و نحوه نصب آن نیز به درستی اجرا شود در برابر شرایط محیطی شامل رطوبت،ضربه و خط و خش مقاومت بسیار بالایی دارد

نحوه محاسبه قیمت نرد‌ه چوبی به چه صورت است؟
با توجه به کیفیت و نوع چوب، نوع طرح مورد نظر قیمت آن متفاوت خواهد بود که میتوانید از طریق ارتباط با کارشناسان فروش سایت استعلام بگیرید

آیا نرده های چوبی ضمانت دارد؟
تمامی محصولات شرکت قزوین پوشش دارای ۵ سال گارانتی می باشند

مشاوره رایگان

درصورتی‌که هرگونه سؤال در این موارد و یا قصد خرید و نصب نرده‌های چوبی و لمبه چوبی یا نرده‌های طرح چوب را دارید برای مشاوره رایگان با کارشناسان قزوین پوشش از راه های زیر تماس بگیرید:

09129265437

سخن پایانی

نرده‌های چوبی مدرن نه تنها زیبایی و حسی طبیعی به فضا اضافه می‌کنند، بلکه بسیار مقاوم و کاربردی نیز هستند. با توجه به ویژگی‌ها و کاربردهای آنها، می‌توانید نرده چوبی مدرن مناسب برای فضای خود را انتخاب کنید.
امید است درباره نرده چوبی مدرن و اجزای آن اطلاعات مفیدی کسب کرده باشید. فراموش نکنید که جذابیت و کیفیتی که نرده چوبی برای شما به ارمغان می‌آورد را نمی‌توانید در نمونه‌های استیل یا آهنی یا دیگر مواد پیدا کنید. می‌توانید همین حالا جهت نصب نرده چوبی مناسب فضای خود را انتخاب و سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
1
پشتیبانی واتس آپ
سلام به قزوین پوشش خوش امدید.شما بامجری وطراح صحبت می کنیدچگونه میتونم کمک تون کنم؟