نمای شیروانی یک طبقه

نمای شیروانی مدرن

طراحی نمای شیروانی یک طبقه :
طراحی نمای ساختمان شیروانی در مناطق مرطوب بسیار با اهمیت است. ساختمان با سقف شیروانی همواره در مناطق مرطوب دارای محبوبیت بالایی است و همین امر نیاز به طراحی های متفاوت برای سقف شیروانی را افزایش می دهد.

با بررسی چند ساختمان با سقف شیروانی به این نکته پر اهمیت خواهید رسید که در طراحی سقف شیروانی ارتفاع و شیب سقف در ساختمان های نزدیک به دریا بیش تر از ساختمان های دور از دریاست و دلیل این امر بارش شدیدتر باران در مناطق نزدیک به دریاست که با شیب بیشتر در سقف شیروانی به راحتی می توان با آن مقابله کرد. در ادامه تصاویری از نمای شیروانی یک طبقه را برای شما قرار داده ایم که می توانند شما را با چند طراحی جدید و زیبا ساختمان با سقف شیروانی آشنا سازند ضمن آنک الگوبرداری و الهام گرفتن از طراحی های موفق می تواند شما را در مسیر موفقیت قرار دهد.

در ادامه با مشاهده چند نمای ساختمان شیروانی همراه ما باشید.

نمای شیروانی یک طبقه
نمای شیروانی ساده

سقف شیروانی چیست؟


سقف های شیروانی که با نام هایی مثل سقف شیب دار یا قله ای نیز شناخته می شوند، نوعی از سقف هستند که در آن ها دو ضلع شیب دار از کناره دو دیوار بیرونی خانه به سمت بالا امتداد می یابند، به هم می رسند و یک راس یا برآمدگی ایجاد می کنند. نمای سقف شیروانی معمولا به همین شکل است؛ اما در مواردی ممکن است بر اساس اندازه و شکل خانه یا ساختمان تفاوت هایی داشته باشد.

استفاده از سقف شیروانی در ایران مخصوصا در ساختمان های شمال کشور که دارای آب و هوای معتدل و مرطوب است قدمت بسیاری دارد و همین امر باعث شده است تا ساختمان های بسیاری با نمای سنتی و نمای سقف شیروانی وجود داشته باشد. امروزه در طراحی نمای شیروانی یک طبقه از تجربیات ساختمان های سنتی به خوبی بهره گرفته شده است و ما شاهد نمای ساختمان های مدرن و زیبایی با سقف شیروانی هستیم.

اگر تصمیم دارید نمای شیروانی یک طبقه برای ساختمان خود استفاده کنید، ابتدا باید همه جوانب مثبت و منفی مربوط به آن را به خوبی بررسی کنید. این نوع سقف مزایای بسیاری دارد که برخی از آن ها عبارت اند از:

ساخت ساده:


فرایند ساخت و نصب سقف شیروانی معمولا بسیار ساده است. البته ممکن است در صورتی که سقف نیاز به تعمیر داشته باشد، هزینه هایی را روی دست شما بگذارد؛ اما مراحل ساخت اولیه بسیار راحت خواهد بود و هزینه ساخت نیز نسبت به سایر گزینه ها کمتر است.

زهکشی قوی:


سقف شیروانی نوعی سقف شیب دار است. این یعنی به طور خودکار و بنا بر حالت ساختش، می تواند به عنوان یک سیستم زهکشی قوی برای ساختمان عمل کند. این ویژگی برای مناطق سردسیر که میزان بارندگی بالایی دارند، بسیار مناسب است. اضلاع سقف می توانند آب باران را به سمت پایین هدایت کنند و به این ترتیب از مشکلات مربوط به نفوذ آب به سطوح پایین تر جلوگیری کنند.

مقرون به صرفه بودن:


همان طور که پیش تر اشاره شد، استفاده از سقف شیب دار به دلیل هزینه پایین ساخت و نصب آن، یک انتخاب مقرون به صرفه است. البته قیمت سقف شیروانی به عواملی مثل ویژگی ها و متریالی که در ساخت آن به کار رفته بستگی دارد؛ اما به طور کلی می توان گفت انتخاب سقف شیروانی یک انتخاب اقتصادی نیز هست.

تهویه بهتر:


یکی از مزایای فرعی استفاده از سقف شیروانی، بهره مند شدن از تهویه بهتر است. خانه هایی با سقف شیروانی تهویه بهتری خواهند داشت.

فضای زیر شیروانی:


با نصب نمای شیروانی یک فضای نسبتا کوچک در قسمت زیرین سقف در داخل ساختمان ایجاد خواهد شد. این فضا کاربرد های متنوعی دارد، مثلا با ایجاد برخی تغییرات کوچک مثل اضافه کردن یک پنجره در سقف می توانید آن را به فضایی مسکونی و کاربردی تبدیل کنید.

انواع مصالح مدرن مورد استفاده در سقف شیروانی:


ورق های گالوانیزه


این نوع کاغذ معمولاً به ضخامت 0.5 میلی متر و به صورت کلاف در دستگاه رول فرمینگ با طرح ایتالیایی، طرح سفال، موج دار و… تولید می شود.

با توجه به نوع صفحه و نوع ساخت نمی توان از این نوع سقف در ویلاهای با ساختار پیچیده استفاده کرد. آب بندی چنین سقف های شیبداری در جایی که دودکش، لوله یا دریچه در سقف وجود دارد بسیار دشوار است.

سقف سفالی


پوشش سفالی نسبت به سقف های شیبدار گالوانیزه کیفیت بالاتری دارند. سقف های سفالی بسته به نوع تولید از خشتی به رنگ سفال ساخته می شوند اما امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی این سقف ها را رنگی نیز می سازند. البته به دلیل ماهیت خاک رس، چسبندگی رنگ به خاک رس دوام زیادی ندارد. یکی از معایب سقف های شیبدار سفالی سنگینی و عدم انعطاف آنها در ساخت سقف های شیبدار در پروژه های پیچیده است.

سقف شیبدار شینگل


شینگل سقف پارچه ای مسطحی است که از دور به صورت سایه روشن و سه بعدی دیده می شود. قیمت اجرای سقف ویلا شینگل به دلیل کیفیت بالای این محصول بالاتر از سایر محصولات می باشد. شینگل به دلیل انعطاف پذیری بالا جزو سقف هایی است که کمترین انحراف محصول را به همراه دارد.


آسفالت رایج ترین مصالح سقف در ایالات متحده است. این نوع مواد نسبتاً ارزان، نصب آسان دارد و توسط شرکت های زیادی در رنگ ها و سبک های مختلف تولید می شود.

سقف شیبدار فلزی


سقف فلزی با خطوط براق و جلوه ای متالیک، ظاهری شیک و مدرن مانند مواد دیگر، در طیف وسیعی از رنگ ها و سبک ها موجود است. پوشش فلزی می توانند به خوبی با سبک های مدرن هماهنگی داشته باشند و حسی مدرن به شما بدهند. به سبک قدیمی این ماده نسبتاً گران است اما بسیار کارآمد است.

قیمت اجرای نمای شیروانی یک طبقه چگونه محاسبه می شود؟


همانطور که گفته شد برای پوشش نمای شیروانی از مصالح مختلفی استفاده می شود. بدیهی است که هر چه کیفیت این مواد بالاتر باشد، قیمت نهایی محصول نیز بالاتر خواهد بود. در اکثر موارد قیمت سقف ویلا متری محاسبه می شود. معمولا هر چه ساختمان و متراژ ویلا بیشتر باشد قیمت سقف ویلا نیز بیشتر می شود.

کلام آخر:

مشتریان عزیز در هرجای کشور می توانید برای اجرای نمای شیروانی یک طبقه با تیم اجرایی قزوین پوشش تماس بگیرید.

راه ارتباطی:

09129265437

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
1
پشتیبانی واتس آپ
سلام به قزوین پوشش خوش امدید.شما بامجری وطراح صحبت می کنیدچگونه میتونم کمک تون کنم؟