ساخت کلبه چوبی ارزان

ساخت کلبه چوبی ارزان

مزایای ساخت کلبه چوبی ارزان برای محیط زیست


ساخت کلبه چوبی ارزان چوب طیف وسیعی از مزیت ها را برای معماری سازگار با آب و هوا ارائه می دهد. مهمتر از همه، خروجی خالص CO2 آن به طور قابل توجهی کمتر از بسیاری از مصالح ساختمانی دیگر است (به ویژه در مقایسه با بتن، که مسئول حدود 10٪ از کل دی اکسید کربن ساخته دست بشر است). این مزیت تنها در صورتی رشد می کند که چوب از منابع پایدار و در حالت ایده آل منطقه ای تهیه شود

علاوه بر این، تولید چوب نیازی به ورودی انرژی بالایی ندارد، در حالی که درختان هنگام رشد CO2 را از جو جذب و ذخیره می کنند. ساخت خانه های چوبی آسان تر و سریعتر از خانه های آجری یا بتنی است. چوب همچنین دارای خواص عایق عالی است که می تواند در طراحی خانه گنجانده شود و محیط زندگی را در تابستان و زمستان بهبود بخشد.

علاوه بر این، چوب اغلب از قبل پردازش و پردازش می شود، که ساخت و ساز را بدون توجه به آب و هوا ممکن می کند. خانه‌ها را می‌توان حتی در شرایط مرطوب و سرد ساخت (چیزی که در مورد خانه‌هایی که از بتن یا ملات ریخته‌شده استفاده می‌کنند که در هنگام سرد یا مرطوب گیرش طولانی‌تر طول می‌کشد، صادق نیست). و در حالی که ترس از آتش ممکن است برای برخی باقی بماند، اکثر الوارهای انبوه، که اغلب در ساخت و ساز استفاده می شوند، نسوز هستند.

هزینه اقتصادی کمتر ساخت کلبه چوبی ارزان


وقتی یک خانه چوبی به پایان عمر خود می رسد، این مزیت را دارد که راحت تر از فولاد یا بتن بازیافت می شود. خانه‌های چوبی معمولاً می‌توانند به قسمت‌های جداگانه‌شان تقسیم شوند، که می‌توان آن‌ها را دوباره استفاده کرد یا به طور مؤثرتری بازیافت کرد. در حالت ایده آل، این حداقل زباله تولید می کند. از سوی دیگر، تولید بتن به مقادیر قابل توجهی آب، شن، سیمان و شن و ماسه نیاز دارد – مواد اولیه ای که تنها پس از تخریب به عنوان پرکننده و قلوه سنگ قابل استفاده مجدد هستند. البته، مصالح ساختمانی طبیعی نیز می‌تواند از نظر زیبایی‌شناختی دلپذیر باشد –

فقط به نمونه‌های زیر از ساخت خانه چوبی ارزان توسط تیم قزوین پوشش بسیار چشمگیر نگاه کنید.

ساخت کلبه چوبی ارزان

حتی یک درخت هم برای نمای این خانه چوبی قطع نشده است – این خانه تماماً از قطعات چوب روسی و ترمووود ساخته شده است.

ترمووود چیست؟

ترمووود در برابر کپک، حشرات موذی، موریانه، ساس و قارچ نیز بسیار مقاوم است.

علاوه بر موارد بالا، در رنگ و شکل ثبات بی نظیری دارد به طوری که سالیان سال زیبایی خود را حفظ می کند.

به طور کلی برای تولید آن از جنس چوب زبان گنجشک (ASH) و چوب گونه کاج(PINE) استفاده می شود.

ترمووود را به عنوان محصولی از کشور فنلاند می شناسند، اما قابل ذکر است این محصول در کانادا و آلمان نیز به طور گسترده تولید میشود.

کاربردهای ترمووود


امروزه مصالح نوین چوبی نظیر ترمووود باعث شده تا معماری مدرن و نوین در سازه جانی دوباره گرفته و به جسم سرد ساختمانها روحی گرم ببخشد.

ترمووود در نمای بیرونی ساختمان، نمای داخلی (دکوراسیون داخلی)،کفپوش، فضای باز ویلا و پارک ها قابل استفاده است.

به صورت کلی کاربردهای زیر برای ترموود قابل پیاده سازی است:

کف و کفپوش (Decking)
دیوارپوش (Wall plugs)
دکوراسیون داخلی (Interior decoration)
پله و نرده (Stairs and rails)
فضای باز ویلا و پارک (Outdoor)
آلاچیق (Altar)
لوور (Louvre)
روف گاردن (roof garden)
پرگولا (Pergola)
قرنیز (Cornice)
استخر و سونا (Pool)
درب و پنجره

صفر تا صد ساخت کلبه چوبی ارزان

1.دریافت مجوز برای ساخت کلبه چوبی


قطعا شما برای ساخت خانه چوبی موردنظرتان باید بر اساس استانداردها و اصول پیش بروید؛ دریافت مجوز ساخت اولین اصل برای شروع این کار است. از طرفی شما باید مجوزهای مختلف مربوط به برق، گاز و آب را نیز دریافت کنید.

2.طراحی نقشه کلبه موردنظر


اگر قصد دارید کلبه چوبی خود را به بهترین شکل ممکن طراحی کنید، باید مثل هر سازه دیگری یک نقشه اصولی و استاندارد برای آن داشته باشید. این مرحله یکی از مهم‌ترین قسمت‌های آموزش ساخت کلبه چوبی بوده و بدون آن انجام مراحل بعدی امکان‌پذیر نیست!

البته پس از طراحی باید نقشه و کیفیت مراحل ساخت مورد تایید قرار گیرند و پس از این مرحله و انجام محاسبات، مراحل ساخت آغاز می‌شود.

3.پی‌سازی مهم‌ترین مرحله طرز ساخت کلبه چوبی


اگر دوست دارید کلبه‌ای محکم و اصولی مانند ساختمان‌های دیگر داشته باشید، در قدم اول پی‌ریزی انجام دهید. برای این کار در ابتدا محل قرارگیری کلبه را مشخص و سپس این کار را شروع کنید؛ البته این کار را بیشتر مواقع متخصصان و مهندسان انجام می‌دهند.

4.تعیین چارچوب کلی و پایه‌ها


پس از پی‌ریزی نوبت به تعیین چارچوب و پایه‌ها می‌رسد؛ البته باید بدانید برای این قسمت به چوب‌های مقاوم و مخصوصی نیاز دارید؛ زیرا عایق بهتری بوده و استحکام بیشتری به کلبه شما می‌دهند.

5.تولید و تامین الوارها


حال در این مرحله شما برای ساخت کلبه چوبی خود، به الوارها و چوب‌های خاصی نیاز دارید؛ این الوارها باید به درستی فراوری شوند؛ زیرا در غیر این صورت اصلا ایمنی لازم و کافی را نداشته و گزینه خوبی برای ساخت کلبه جنگلی به شمار نمی‌روند.

برای این کار چوب‌های موردنظر باید به روش کاملا درست و استاندارد فراوری شوند؛ برای خشک کردن کامل چوب‌ها توصیه می‌کنم حتما به کارخانه‌ها یا کارگاه‌های چوب‌بری مراجعه و از امکانات مختلف آن‌ها مثل اصلاح حرارتی استفاده کنید.

با این کار چوب‌‌ها بسیار بادوام شده و در برابر نفوذ آب مقاومت بالایی دارند؛ به همین دلیل این چوب‌ها در مناطق مرطوبی مثل شمال و یا حتی در ساخت دستشویی و حمام کاربرد دارند.

یکی دیگر از نکات مهم در فراوری چوب‌ها، اشباع کردن آن‌هاست؛ برای این کار باید چوب‌ها را در یک محیط ایزوله قرار دهید؛ این طور مقاومت چوب‌ها بالاتر رفته و احتمال حمله حشرات نیز کاهش می‌یابد.

6.ساخت و نصب


در مرحله آخر باید الوارهای آماده را با توجه به نقشه طراحی شده، با استفاده از انواع اجزای دیگر به کار بگیرید. شما باید متناسب با نقشه، مصالح موردنظر را برش دهید؛ جالب است بدانید در این مرحله افراد برای اتصال صحیح و درست الوار، آن‌ها را کدگذاری می‌کنند.

در نهایت تمام بخش‌ها و مصالح آماده شده به محل پروژه منتقل و نصب می‌‌شوند. قطعا پشت سر گذاشتن تمام این مراحل نیاز به صبر و تلاش زیادی داشته و اتمام آن نیز مدت زمان زیادی طول می‌کشد!

هزینه ساخت کلبه چوبی

قیمت ساخت کلبه چوبی ارزان بسته به نوع چوب مورد استفاده، ابعاد پروژه، یک یا چند طبقه بودن کلبه چوبی متغیر می باشد.

بنابراین هزینه ساخت کلبه چوبی، با توجه به نوع ساخت تعیین می گردد.

می شود از انواع چوب در صنعت معماری استفاده کنید( چوب درختان کاج، چوب روسی، ترمووود و …)

همچنین از طراحی های مختلف بهره مند شوید و از انواع در یا پنجره استفاده کنید.

می توان از پنجره های شیشه ای که برای نورگیری مناسب هستند استفاده کرد یا از پنجره های چوبی که حالت سنتی دارند استفاده کرد.

رنگ مورد استفاده نیز بر هزینه ساخت کلبه تاثیر دارد امروزه رنگ های زیادی در بازار موجود می باشد که در گذشته شاهد همچین تنوع رنگی نبودیم.شما می توانید با انتخاب رنگ دلخواه کلبه چوبی خود را رنگ آمیزی کنید.

نوع خاصی از چوب که بدلیل فراوری با مکانیزم پیشرفته حرارت، نسبت به چوبهای دیگر دارای استحکام و ماندگاری بیشتری است.

در حالت کلی برای تولید این محصول از مواد شیمیایی استفاده نمی شود.

برای ساخت کلبه چوبی ارزان نیاز هست به تمام موارد ذکر شده دقت زیادی داشت. همینطور شما یازدیدکنندگان عزیز می توانید برای کسب اطلاع از قیمت ساخت کلبه چوبی با کارشناس فنی قزوین پوشش تماس گرفته و نسبت به دریافت مشاوره رایگان اقدام نموده و در صورت تمایل می توانید نسبت به ثبت پروژه از همین طریق اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
1
پشتیبانی واتس آپ
سلام به قزوین پوشش خوش امدید.شما بامجری وطراح صحبت می کنیدچگونه میتونم کمک تون کنم؟