ساخت آلاچیق در حیاط خانه

ساخت آلاچیق در حیاط خانه

ساخت آلاچیق در حیاط خانه یا باغ هر چند کوچک می‌تواند لذت بسیاری را به دنبال داشته باشد. اینکه شما بتوانید به‌خصوص در فصل‌های گرم سال ساعت‌ها در فضای سبز دلنشین حیاط خود بگردید و در میان بوی برگ و چمن، هوایی تازه کنید می‌تواند خستگی شلوغی‌ها و دغدغه‌های زندگی را از شما دور کند. این موضوع می‌تواند با یک طراحی هوشمندانه و مناسب فضای سبز بهبود به مراتب بیشتری نیز پیدا کند.

به طور کلی برای آنکه بتوانید فضای سبز باغ و یا حیاط خود را طراحی کنید گزینه‌های متفاوتی پیش روی شما قرار می‌گیرد، وسایلی که هر کدام به نوبه خود می‌توانند امکانات فضای سبز شما را بهبود بخشیده و آسایش و البته زیبایی بیشتری را نیز به فضای سبز شما ببخشند. به همین دلیل هم هست که آب‌نما، باربیکیو، تاب، آلاچیق و… وسایل پرکاربردی در طراحی فضای سبز به حساب می‌آیند. در این مطلب تصمیم داریم که به موضوع نصب آلاچیق و هزینه آن بپردازیم و شما را با این موضوع بیشتر آشنا کنیم.

نصب آلاچیق

به طور کلی باید بگوییم که ساخت آلاچیق در حیاط خانه به دو صورت کلی رخ می‌دهد. اگر تصمیم داشته باشید که طرحی سفارشی را در آلاچیق خود پیاده کنید و یا از ابعاد غیراستاندارد و غیر آماده برای آن استفاده نمایید طبیعی است که نصب آلاچیق پروسه بسیار متفاوتی را طی خواهد کرد.

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که با ساخت آلاچیق در حیاط خانه سفارشی و با کمک شیشه‌های سکوریت امنیت آلاچیق خود را افزایش دهند. این موضوع می‌تواند در فصل‌ها سرد سال نیز از وارد شدن رطوبت و سرما به داخل آلاچیق جلوگیری نماید. علاوه بر این قرارگیری پنکه، بخاری و… نیز از دیگر مواردی هستند که غالباً در نصب آلاچیق‌های سفارشی در نظر گرفته می‌شوند. در صورتی که نصب آلاچیق‌های پیش‌ساخته شیوه کاملاً متفاوتی دارند. این نوع از آلاچیق‌ها فضای دائمی ندارند و در مدت زمان بسیار کوتاهی نیز ساخته می‌شوند.

هزینه ساخت آلاچیق

با توجه به نوسانات قیمتی که امروزه بازار را تحت تأثیر خود قرار داده نمی‌توان هزینه‌ای مشخص دقیق از نصب آلاچیق را مطرح کرد. با این حال اگر بخواهیم بازه‌ای کلی و حدودی از قیمت آلاچیق را مطرح کنیم می‌توانیم به بازه ۳ میلیون تومان تا بیش از ۴۰ میلیون تومان اشاره کنیم.

طبیعی است که هزینه آلاچیق و هزینه نصب آلاچیق به مسائل بسیار متفاوتی همچون متراژ آلاچیق، جنس و متریال، کیفیت مصالح به کار رفته، نوع طراحی آلاچیق، مبلمان موجود در آلاچیق، نوع سقف انتخابی و… بستگی خواهد داشت. به همین دلیل هم تغییر در هر کدام از این موارد می‌تواند هزینه نصب و طراحی آلاچیق را کاهش و یا افزایش دهد.

مزایای ساخت آلاچیق در حیاط خانه میتوان به موارد زیر اشاره کرد:


یک فضای ناهار خوری در فضای باز برای گردهمایی های خانوادگی، جشن ها و پذیرایی از مهمانان در فضایی زیبا و دلپذیر
سرپناه و پوشش عالی برای جکوزی
یک مکان عالی برای عروسی
فضایی خصوصی و صمیمی برای گپ زدن با دوستان و خانواده یا گذراندن وقت به تنهایی
در فضای باز و زیبای بیرونی زیر آلاچیق میتوانید استراحت کنید

انواع آلاچیق

آلاچیق باجنس فلزی

این نوع سازه ها در شکل ها و اندازه های مختلفی وجود دارند. و با توجه به سلیقه کاربر و اندازه سقف انتخاب کنید آلاچیق های فلزی بادوام ترین و بهترین نوع هستند که در هر شکل و طرحی قابل استفاده هستند. این نوع سازه در تمامی شرایط آب و هوایی قابل استفاده است. این نوع سازه را می توان با چوب پوشاند تا جذاب تر به نظر برسد و ظاهر فلزی خود را پنهان کند

آلاچیق با پوشش آندوویلا

ساخت آلاچیق با کمترین هزینه

آندوویلا از نظر شکل ظاهری جلوه ای همانند سفال و ورق شینگل دارد اما مزیتی که این ورق را نسبت به ورق های فوق متمایز کرده ، این است که ورق آندویلا از نظر وزنی بسیار سبک تر می باشد .

از دیگر نکاتی که این ورق را نسبت به ورق ها شیروانی هم رده متمایز کرده این نکته است که ورق های آندوویلا (پلی لین)UPVC علاوه بر ضد آب بودن در شرایط جوی نامساعد نیز دارای کارایی بسیار بالا هستند به همین دلیل این ورق ها یکی از گزینه های مناسب برای انواع بام شیبدار می باشد.

از ورق آندویلا در سقف های شیبدار و همچنین مکان های زیر استفاده می کنند :

استفاده در ساخت آلاچیق در حیاط خانه
استفاده در سقف های شیروانی به عنوان متریال پوشش سقف

آلاچیق چوبی

آلاچیق چوبی، نوعی از سازه‌های سرپوشیده می‌باشد که قابلیت کاربرد در فضاهای باز و سرسبز را دارد. از این سازه در انواع باغ، ویلا، پارک ها و انواع کافه رستوران‌ها به عنوان مکان‌هایی برای نشمین و استراحت افراد و لذت بردن از فضای اطراف استفاده می‌شود. آلاچیق‌ها دارای انواع مختلفی می‌باشند و برخی از آن‌ها نیز بدون دیوار هستند که این ویژگی سبب لذت بردن بیشتر از محیط اطراف می‌شود.

سرپوشیده بودن آلاچیق‌ها از ریزش باران و تابش مستقیم آفتاب بر روی افراد جلوگیری می‌کند. استفاده از آلاچیق‌ها می‌تواند در افزایش جذابیت بصری محیط مد نظر شما بسیار تأثیرگذار باشد. انواع مدرن آلاچیق‌ها، مجهز به کباب‌پز و باربیکیو نیز می‌باشند. ساخت آلاچیق‌های چوبی امروزی و مدرن نیز در ادامه مسیر ساخت آلاچیق‌های سنتی می‌باشد. چرا که مانند گذشته در ساخت آلاچیق‌ها از چوب به وفور استفاده می‌شود و همچون آلاچیق‌های قدیمی نیز در ساخت آلاچیق‌های مدرن از شاخه و برگ درختان به صورت طبیعی استفاده می‌شود. امروزه متریال‌های مختلفی به غیر از چوب در ساخت آلاچیق‌ها کاربرد دارند، اما بسیاری از افراد همچنان ترجیح می‌دهند از چوب برای ساخت آلاچیق خود استفاده کنند و انتخاب آن‌ها طرح‌های سنتی می‌باشد. آلاچیق چوبی برای ما یادآور گذشته است و حس طبیعت و بوی چوب برای ما بسیار خوشایند و آرامش بخش است.

آلاچیق با پوشش شینگل

مزایای استفاده از سقف های شینگل :

نفوذ آب وجود ندارد !

در ساخت این شینگل ها از مواد فایبرگلاس استفاده شده و این مواد فایبر گلاس از این شینگل ها یک ماده غیر قابل نفوذ ساخته است که هرگز حتی پس از گذشت سالیان سال آب از آنها نفوذ نخواهد کرد .

مستحکم مقاوم و سرسخت !

از آنجا که در ساخت این شینگل ها از مواد پلاستیکی و کشسان استفاده شده است این شینگل ها در برابر کشش مستحکم شده اند و به سادگی نمیشکنند . هم چنین این استحکام را میتوان به مقاومت در برابر ضربه نیز تامیم داد و با صراحت اعلام کرد شینگل های اوریبان در برابر ضربه ها بسیار مقاومت بالایی دارند .

آلاچیق سفالی

آلاچیق ها بیشتر از نظر نوع پوشش سقف با یکدیگر متمایز می شوند. یکی از بهترین پوشش های سقف آلاچیق سفال می باشد. سفال یکی از قدیمی ترین مصالح ساخت ساز دنیا بوده که از قدیم مورد استقبال قرارداشته است. در حال حاضر نیز مدل های مختلف و جذابی برای استفاده از سفال برای پوشش سقف آلاچیق ها و یا سردرب خانه ها و … مورد استفاده قرار می گیرد.

مشتریان محترم در سراسر ایران می توانید برای ساخت آلاچیق در حیاط با قزوین پوشش تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
1
پشتیبانی واتس آپ
سلام به قزوین پوشش خوش امدید.شما بامجری وطراح صحبت می کنیدچگونه میتونم کمک تون کنم؟