اجرای شیروانی فلزی توسط پرسنل اجرایی قزوین پوشش

اجرای شیروانی فلزی

شیوه اجرای شیروانی فلزی

در مرحله اول اجرای شیروانی فلزی انجام زیرسازی ضروری است. زیرسازی از طریق پروفیل‌های فلزی، چوبی یا حتی کلاف انجام می‌شود. در نهایت، به‌وسیله اتصالات به بدنه سازه متصل می‌گردند. مرحله زیرسازی باید به‌گونه انجام شود که در اثر نیروی باد و طوفان، هیچ بخشی جدا نشود. زیرا نگه‌دارنده اصلی بار سقف، زیرسازی و اتصالات آن خواهد بود. همچنین انتخاب مصالح اولیه که به میزان شیب سقف شیروانی فلزی بستگی دارد، اهمیت زیادی دارد. این‌که سقف شیروانی شیب کمی داشته باشد یا زیاد، به سازه و کاربری ساختمان بستگی دارد. برای انتخاب نوع سقف شیروانی و شیب آن، شما باید دوام و کارایی سقف خانه یا محل کارتان را در نظر بگیرید.

مرحله اجرای شیروانی فلزی

به‌طورکلی مرحله آهن‌کشی سقف شیب‌دار اولین مرحله است. طبق نظر متخصصان، شیب 32 درجه، بهترین میزان شیب است. برای اجرای این مرحله می‌توانید از پروفیل‌های فلزی با فاصله‌های استاندارد 70 تا 80 سانتی‌متر استفاده کنید. پس از آن نیز ورق‌های شیروانی مستقیماً روی بخش‌های افقی مربوط به شاه‌تیرها نصب شود. این شاه‌تیرها یا ستون‌ها به خرپای پشت‌بام متصل هستند. در نهایت، شما می‌توانید نصب را از لبه خارجی و بیرونی شروع کنید.

نحوه اجرای شیروانی فلزی

نحوه اجرای شیروانی فلزی با ورق گالوانیزه تا حد زیادی به طراح و مجری آن بستگی دارد. اما مقاومت بالای ورق گالوانیزه باعث می‌شود که به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین متریال‌های سقف استفاده شود. ازاین‌رو، قصد داریم در ادامه به بررسی روش اجرای سقف شیروانی در ایران بپردازیم.

نخست لازم است که ورق کرکره‌ای به‌صورت طولی برش بخورد. همین‌طور برای برش می‌توانید از سنگ فرز، اره گرد بُر و همین‌طور قیچی‌های مخصوص برش ورق‌های فلزی استفاده کنید. پس از انجام برش‌های موردنظر مطابق اندازه و محدوده سقف، لازم است منفذهایی دایره‌ای شکل روی لبه‌های این ورق گالوانیزه ایجاد شود. این منفذها گاهی به‌صورت سَرخود روی ورق‌ها موجود هستند. اما اگر نمونه‌های شما این منفذهای سوراخ‌شکل را ندارند، شما می‌توانید با مته‌ای 5 میلی‌متری روی ورق اجرا کنید. همین‌طور لازم است فاصله‌ سوراخ‌های ابتدایی و انتهایی حتماً بین 15.3 – 20.4 سانتی‌متر باشد.

حالا نوبت به مرحله نصب پانل‌ها می‌رسد. در این مرحله، باید ورق‌ها را به‌صورت مستقیم روی قسمت افقی هر شاه‌تیر یا ستون که به خرپا متصل شده، مستقر کنید. سپس از روی لبه بیرونی ورق گالوانیزه سقف شیروانی شروع به نصب کنید. همین‌طور انتهای هر قسمت را حتماً با نوارهای چوب یا پلاستیک ببندید. این کار موجب می‌شود که ورق‌های گالوانیزه و ساخت سقف شیروانی شما کامل‌تر شود و از ورود گردوخاک، باران و… جلوگیری به‌عمل آید.

مرحله نهایی اجرای شیروانی فلزی

در نهایت، پس از اجرای زیرسازی، باید پوشش نهایی اجرا شود. برخی از این پوشش‌ها قابلیت ایجاد عایق رطوبتی با نوع همپوشانی روی یکدیگر را دارند. اما برخی از آن‌ها به لایه عایق رطوبتی یعنی آب‌بندی با مصالح دیگر نیازمندند.

ناگفته نماند که اجرای تمامی این موارد، به بودجه شما بستگی خواهد داشت. محیط جغرافیایی نیز یکی دیگر از عوامل تعیین‌کننده برای انتخاب مصالح و نحوه اجرای سقف شیروانی است. البته برای انجام آن مطابق با استاندارد، باید از متخصصان این امر کمک بگیرید.

همانطورکه درتصویرمشاهده می کنید اجرای شیروانی فلزی توسط تیم قزوین پوشش نصب واجراشده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
1
پشتیبانی واتس آپ
سلام به قزوین پوشش خوش امدید.شما بامجری وطراح صحبت می کنیدچگونه میتونم کمک تون کنم؟