پوشش سقف شیروانی فلزی

  • پوشش سقف شیروانی فلزی

پرسنل اجرایی قزوین پوشش بابهره گیری ازدانش نوین درصنعت ساختمان توانسته است گامی موثر درنصب و پوشش سقف شیروانی فلزی وپوشش کلیه سقف های شیبدار شیروانی به مشتریان ارائه نماید.

پوشش سقف شیروانی فلزی سبک است و تنش کمتری روی بار تماسی اجزای حمایتی سازه‌ها اعمال می‌کند و می‌تواند روی یک سقف از پیش ساخته شده نصب شود.
یک سقف سبک برای سازه‌های بزرگ و قدیمی مناسب است، زیرا تمامیت و یک پارچگی کلی سازه ساختمان را حفظ می‌کند با وجود سبکی، سقف بندی فلزی باعث افزایش مقاومت مقابل باد در مقایسه با دیگر مواد ساخت سقف است. این به این دلیل است که سقف شیروانی فلزی از پنل‌های در هم قفل شونده استفاده می‌کند.

پوشش سقف شیروانی فلزی

پوشش سقف‌ شیروانی فلزی گاهی از فولاد گالوانیزه موج دار ساخته می‌شوند: یک ورق فولاد آهنی چکش خوار که با روی پوشش داده شده و لوله شده و به شکل ورقه‌های مواج درآمده. یک راه دیگر مخلوط کردن روی، آلومینیم و فولاد دارای پوشش سیلیکن است. این محصولات با نام‌های تجاری چون “Zincalume” و “Galvalume” به فروش می‌رسند.

. سطح ممکن است سطح خام روی را نشان دهد، یا ممکن است به عنوان یک فلز پایه با رنگ‌های کارخانه ای مورد استفاده قرار بگیرد. یک محصول سقف فلزی دیگر به شکل لوله ای با عرض‌های مختلف به بازار می‌آید که فلز درز ایستاده نامیده می‌شود. مواد اولیه با استفاده از یک دستگاه متصل کننده سقف که به صورت عمود بر پنل‌ها عمل می‌کند و مفصل‌ها را به هم متصل می‌کند تا از نفوذ آب جلوگیری کند، به هم متصل می‌شوند.

در هر ساختمانی، سقف به عنوان یکی از مهمترین قسمت های ساختمان می باشد که ساخت آن با حساسیت و دقت روبرو است. چراکه یک سقف خوب باید در برابر وزن خود و بارهای وارد بر آن همچنین در برابر فرسودگی، گرما، رطوبت و صدا مقاومت بالایی داشته باشد. این روزها از بین انواع مختلف سقف ها مهندسان سعی می کنند از سقف های سبک استفاده کنند.

این نوع سقف علاوه بر اینکه عایق بسیار خوبی در برابر حرارت، رطوبت و صدا می باشد مقاومت سازه را در برابر وقایع تخریبی مانند زمین لرزه، آتش سوزی و… بالا می برد. ما در این مقاله به طور اختصاصی به نحوه اجرای سقف با استفاده از ورق گالوانیزه می پردازیم. پس با ما همراه باشید.
ورق های گالوانیزه محصولی از جنس فولاد با روکش فلز روی می باشد، از همین رو مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی و زنگ زدگی دارد. محصول به گونه ایست که حتی اگر این روکش از بین برود ورق دچار زنگ زدگی نمی شود. علاوه بر این موضوع تنوع در رنگ و شکل آن باعث زیباتر کردن ظاهر کار می شود. همچنین این ورق ها به سهولت در کار اجرا می شوند عایق بسیار خوبی بوده و از همه مهمتر وزن نهایی سقف نسبت به موارد مشابه سبک می باشد.

مزایای پوشش سقف شیروانی فلزی :

از دیگر مزایا عمر بالای این ورق است به گونه ای که حتی در صورت قرار گرفتن در محیط های بد با درصد خورندگی بالا حدود ۳۰ سال عمر خواهد کرد. با تمام این تفاسیر این موضوع مشهود است که استفاده از این ورق در ساخت سقف با دارا بودن مزایای بسیار مقرون صرفه می باشد.
یکی از سقف هایی ست که در ساخت آن از ورق های گالوانیزه استفاده می شود. ضخامت ورق های مورد استفاده در این سقف ها بین ۰.۸ تا ۱ میلیمتر و با عرض ۱۰۰ تا ۱۲۵ سانتی متر بوده که به صورت ذوزنقه با ارتفاع ۷۵ سانتی متر تولید و به صورت نر و مادگی بر یکدیگر چفت و بر روی اسکلت ساختمان نصب می شوند. از مزایای استفاده از این نوع سقف وزن بسیار سبک آن، قیمت ارزان و بسیار مناسب، سهولت در اجرا همچنین امکان اجرا در زمان کم می باشد.

نحوه پوشش سقف شیروانی فلزی:

شکل ورق گالوانیزه در این نوع سقف به شکل ذوزنقه آجدار است که با استفاده از گل میخ بر روی اسکلت سقف نصب می گردد. از این محصول اغلب در ساخت سقف سوله های صنعتی، سوله های ورزشی، پلاژهای باغ و ویلا، پوشش حصار و سر در حیاط منازل استفاده می کنند. آجدار بودن ورق عرشه فولادی از آن جهت اهمیت دارد که باعث بهتر درگیر کردن بتن و ورق می شود.

فلاشینگ قطعه ای از جنس ورق گالوانیزه و با ضخامت ۰.۵ میلیمتر بوده و به عنوان قالب برای زیبا تر کردن و محکم نگه داشتن ورق بر روی اسکلت سقف مورد استفاده قرار می گیرد. نحوه اجرای آن به این صورت است که در ساختمان سازی قبل از سفت شدن بتن در لبه ی سقف عرشه فولادی قرار گرفته که بعد از خشک شدن بتن موجب یکنواختی آن می شود.

در این مرحله ورق گالوانیزه را با استفاده از گلمیخ توسط دستگاه جوش قوس الکتریکی به بتن متصل می کنند. قطر گلمیخ حداکثر ۲۰ میلیمتر و ارتفاع آن متناسب با شکل ورق متفاوت است. اکنون بر روی سقف (بتن) شبکه میلگرد حرارتی یا مش میلگرد را اجرا کرده که دلیل اینکار جلوگیری از ترک خوردگی بتن می باشد. در مرحله آخر، سقف بتن ریزی و عملیات مربوط به آن شروع می شود.

همانطور که درتصویر مشاهده می کنید پوشش سقف شیروانی فلزی توسط تیم قزوین پوشش نصب واجراشده است.

محل اجرا:کوهین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
1
پشتیبانی واتس آپ
سلام به قزوین پوشش خوش امدید.شما بامجری وطراح صحبت می کنیدچگونه میتونم کمک تون کنم؟