مدل سردرب حیاط ساده و شیک

سردرب ورودی خانه مسکونی

در مدل سردرب حیاط ساده و شیک برای کسانی که دوست دارند آپارتمانشان از هر نظر ظاهری خاص و مناسب داشته باشد از اهمیت ویژه ای برخوردار است. طراحی سردر ورودی، آپارتمان را در نگاه اول زیبا و جذاب جلوه می دهد و همه را به خود جذب می کند. سردر ورودی شیک و زیبا به عنوان استقبال از کسانی که وارد آپارتمان می شوند، تعبیر می شود. سردر ورودی در طراحی ویلای کلاسیک، مدرن، کوچک و… با یکدیگر متفاوت است.

انواع سردرب ویلایی مدرن

مدل سردرب حیاط ساده و شیک متنوعی در بازار وجود دارد که شما می توانید بر اساس نیاز و بودجه خود یکی از آنها را انتخاب کنید. سردرها هم از نظر طراحی و هم از نظر زیرساخت و متریال اولیه در طرح های مختلفی موجود هستند. مهمترین و محبوب ترین سردرهای ورودی عبارتند از:

طرح سردرب دو شیب

نما حیاط خانه به دلیل محدودیت هایی مانند دیوار مشترک با همسایه و عدم اجازه اجرای شیب به سمت دیوار مشترک با همسایه، نماها معمولاً به صورت دو شیب اجرا می شوند. در این طرح یک طرف شیب به سمت ساختمان و طرف دیگر شیب به سمت خیابان است. در برخی موارد این دو شیب رو به کناره های در است. برای این مدل می توانید از کاشی های سنگریزه با تنوع رنگ و 50 سال گارانتی استفاده کنید.

طرح سردرب دو شیب فرانسوی

در این سبک طراحی، سقف به صورت دو شیب طراحی شده است، اما در قسمت برآمدگی دو سقف، بین دو شیب فاصله وجود دارد. این طرح بیشتر زمانی اجرا می شود که سقف اصلی ساختمان طرح فرانسوی داشته باشد و قصد هماهنگی وجود داشته باشد.

طرح سردرب چهار شیب

طرح سردرب چهار شیب مدل کاملی است و از زوایای مختلف زیباست. استفاده از ابزار استاندارد گوشه مانند تراش گرد این طرح را زیباتر می کند. در این مدل کناره ناودان پشت بام چهار طرف است، البته در مدل های با طول زیاد شیب کناره ها حجم آب زیادی ندارد و آسیبی به دیوارها وارد نمی کند. اما در ناودان هایی با عرض بزرگتر که دارای شیب حداقل 4 متر مربع هستند، بهتر است برای جلوگیری از آسیب آب، ناودان نصب شود. سقف چهار شیب مانند دو شیب در محیط شهری با عرض حداکثر 150 سانتی متر و ارتفاع 120 سانتی متر اجرا می شود اما در فضاهای بزرگتر مانند باغ و ویلا و شرکت ها این ابعاد محدود نمی شود.

طرح سردرب چهارشیب قوسی (چینی)

در این سبک طراحی سقف به صورت چهار شیب اجرا می شود اما به جای شیب های تند دارای قوس در هر جهت است که جلوه خاصی به سقف می دهد. در مدل قوسی (چینی) سردر، عرض سردر بیش از 150 سانتی متر است و یکی از سردرهای جدید می باشد.

طرح سردرب کتابی (هفتی و هشتی)

در مدل هشتی سقف به طرفین شیب دارد و در قسمت بال آبریز سطحی صاف به عرض 20 تا 50 سانتی متر وجود دارد. این قسمت برای زیبایی سردر بوده و به عنوان آبرو گاتر نیز استفاده می شود.

مدل های سردرب حیاط اجرا شده توسط تیم حرفه ای قزوین پوشش را مشاهده فرمایید.

انواع سردرب ورودی خانه مسکونی از نظر جنس و مواد سازنده

با توجه به متراژ موجود برای ورودی ساختمان می توان مدل سردرب حیاط ساده و شیک را طراحی و اجرا کرد. همچنین نوع آب و هوا و متریال مورد نیاز برای ایجاد یک سردری حیاط مناسب تاثیر زیادی در انتخاب طرح مناسب دارد. انواع طرح های مناسب برای سردر ورودی ساختمان از نظر جنس و مواد سازنده عبارتند از:

ورقه های طرح سفالی: این نوع ورقه ها برای مناطقی که آب و هوای مرطوب دارند مناسب است. زیرا با استفاده از آن می توان انواع سقف های شیبدار را طراحی کرد. همچنین مقاومت و طول عمر این مواد بسیار بالاست.

تایل های پرچین: این تایل ها در اندازه ها و ضخامت های مختلف طراحی می شوند و با توجه به نظر طراح می توان نوع تایل مناسبی را انتخاب کرد. وزن این مواد بسیار کم بوده و مقاومت بالایی دارند.

تایل دکرا: این متریال با استفاده از مصالح زیادی مانند سنگ ریزه ساخته می شود که زیبایی خاصی به محیط ساختمان می بخشد.

متروتایل: این متریال با استفاده از هسته فولادی و روکش آلوزینک طراحی می شوند. کار با مترو تایل بسیار آسان است و به راحتی نصب می شود.

کینگستون: تراکم این متریال ها بسیار زیاد است و در مناطقی که بادهای شدید می وزد گزینه بسیار مناسبی محسوب می شود.

سفال: به دلیل زیبایی خاصی که این متریال به نمای ساختمان می بخشد، امروزه طرفداران زیادی دارد. با استفاده از این متریال ها می توانید طرح های زیبایی در نمای ساختمان ایجاد کنید.

مزایای طراحی سردرب ورودی خانه مسکونی

نصب و اجرای سردرب حیاط ورودی درب های حیاط یا درب پارکینگ می تواند از نفوذ باران و اصابت عوامل خارجی با خود درب و اثرات پوسیدگی و از بین رفتن رنگ درب جلوگیری کند. مزایای طراحی سردر ورودی علاوه بر حفظ درب باعث می شود آپارتمان از نما بسیار زیبا و منحصر به فردی بهره مند شود و به نما کلی آپارتمان زیبایی و درخشندگی خاصی ببخشد.

بخش های مختلف سردرب ورودی

سردرها از سه قسمت مختلف تشکیل می شوند که عبارتند از:

در مرحله اول نما دورکاری با استفاده از ورق روغنی به قطر 10.9 میلی متر جوش داده می شود. لامپ را می توان از چوب پی وی سی، طلق، آلومینیوم، ورق روغنی و… ساخت.

در مرحله دوم از لامپ فلزی به قطر 0.5 تا 0.6 روغن استفاده می شود. این بخش از نظر استقامت و دوام در سطح بالایی قرار دارد زیرا قابلیت جوشکاری را دارد.

قسمت سوم و پایانی کار اجرای سقف است که دارای انواع پوشش سقف می باشد. این نوع پوشش از انواع طراحی زیرساختی و متریال اولیه ساخته می شود که همانطور که در بالا اشاره کردیم طرح هایی مانند دو شیب، چهار شیب، طرح چینی، طراحی کتاب و … به سلیقه مشتری انجام می شود.

سردرب های مسکونی با توجه به نظر مشتری و طراح درب و همچنین طبق نقشه سایت در مدل های مختلف موجود می باشد. استفاده از این سقف ها به دلیل زیبایی، دوام و هزینه مناسب در بین صاحبان ویلا و ساختمان محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

طراحی سردرب حیاط شیک

اجرای سردرب حیاط همانند ورق های طرح سفال، تایل ها، تایل پرچین و طرح های مختلف با سنگریزه هایی مانند دکرا، تیلکور، تاپ تایل، المنت، مترو تایل، کینگستون و حتی آردواز و سفال است که در طرح ها و با انواع سطوح با کیفیت تولید می شود که با فلاشینگ عایق بندی می شوند.

هزینه ساخت سردرب حیاط

برای اطلاع از قیمت انواع سردرب حیاط ویلایی و همچنین سقف شیروانی با قزوین پوشش در تماس باشد تا بهترین سقف شیروانی را داشته باشید.

ساخت انواع مدل سردرب حیاط ساده و شیک با انواع ورق طرح سفال و تایل پرچین سقفی در انواع طرح و رنگ جدید با تضمین کیفیت و اصالت متریال توسط تیم حرفه ای قزوین پوشش.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
1
پشتیبانی واتس آپ
سلام به قزوین پوشش خوش امدید.شما بامجری وطراح صحبت می کنیدچگونه میتونم کمک تون کنم؟